
Mai mare ca asta n-am vazut in nici o urbie de pe fata pamantului. Daca ma insel, cineva sa ma corecteze! (sic)
Eu de cand am venit pe meleagurile astea pitoresti, m-a fascinat ceva si zau ca inca continua sa ma arunce in perplexitate aproape paralizanta. E vorba de parcari, in locuri permise sau nepermise. Ca daca ai trasura, tre’ s-o garezi undeva. Unde? ramane sa te orientezi singur. Si daca nu te descurci, nu-i bai, in maxim o ora gasesti tichetul lipit de parbriz care te lamureste sau, dupa cum ti-e norocul, diurn sau nocturn, plonjezi mai mult in nebuloasa. Cea mai elementara, si de altfel, cea mai usor de inteles regula este ca n-ai voie sub nici o forma, sa-ti urci carul pe trotuar. Ba mai mult, ti-l aliniezi regulamentar la 30 cm fata de bordura. Daca n-ai ochiul format, ia-ti nene o rigla si plimb-o cu tine in trasura! Se prea poate ca rigla sa fie cam scurta ptr ca mai masuram 5 metri inainte de un STOP, hidrant, debarcader. Dar astea sunt parfum de primavara…
Eu de cand am venit pe meleagurile astea pitoresti, m-a fascinat ceva si zau ca inca continua sa ma arunce in perplexitate aproape paralizanta. E vorba de parcari, in locuri permise sau nepermise. Ca daca ai trasura, tre’ s-o garezi undeva. Unde? ramane sa te orientezi singur. Si daca nu te descurci, nu-i bai, in maxim o ora gasesti tichetul lipit de parbriz care te lamureste sau, dupa cum ti-e norocul, diurn sau nocturn, plonjezi mai mult in nebuloasa. Cea mai elementara, si de altfel, cea mai usor de inteles regula este ca n-ai voie sub nici o forma, sa-ti urci carul pe trotuar. Ba mai mult, ti-l aliniezi regulamentar la 30 cm fata de bordura. Daca n-ai ochiul format, ia-ti nene o rigla si plimb-o cu tine in trasura! Se prea poate ca rigla sa fie cam scurta ptr ca mai masuram 5 metri inainte de un STOP, hidrant, debarcader. Dar astea sunt parfum de primavara…



In primul rand, localizezi si casti larg ochii dupa panourile care te anunta daca ai voie pe stanga sau pe dreapta, si asta tinand cont de ziua din saptamana.





Cunosc 3 categorii de soferi : unii respecta ad-literam fiecare panou , iar in cazul asta, astia sunt soferii care se parcheaza in centre comerciale (singurul loc fara restrictii, desi si aici am intalnit cateva…in care erai spionat daca chiar intri in magazin, sau doar faci « semblant »), altii care sunt smecheri si cotizeaza lunar la ville pentru parcari in locuri nepermise (care sunt mai multe decat cele permise!) si cei, care ca o rezultanta a celor din urma, au ajuns déjà in faliment si-au trecut la bicicleta.
Imi imaginez ce greu i-ar fi unui sofer incepator cu atatea reguli!... Asa pot sa inteleg comoditatea unora de a nu se ambala sa faca scoala de soferi si sa conduca masina pe acolo...
ReplyDeleteEu una oricum nu-s facuta pentru asa ceva, ma cam costa taxiurile... si nu neg ca uneori tanjesc dupa confortul unei masini personale...
Dar daca as fi acolo, precis m-as lipsi de masina, la cum ma stiu!... :)
Pare greu la prima vedere, insa lumea aici e plina de curtuazie. Oamenii sunt mai relaxati, mai ingaduitori. Bine ca sunt si exceptii, dar asta e! Aici, carnetul odata luat, te aventurezi in trafic la fel ca oricare sofer, n-ai lamaitza in geam care sa avertizeze pe altii ca esti incepator!
ReplyDelete