Friday, May 15, 2009

Romanii – mai cu mot decat oricine

Am tot evitat sa vorbesc despre ei, sa-i descriu, sa-i clasific, sa-i critic sau sa-i laud…Sunt una dintre ei, totusi, chiar daca acum am un alt pasaport. Si contrar aparentelor, prefer totusi sa ma tin cat mai departe de ei, in multe privinte.
Se detaseaza net de gloata prin faptul ca sunt: destepti, ingeniosi, creativi si inteligenti. Nu chiar toti...sa nu exageram...
Au insa lacune mari cat Pacificul la tot ce caracterizeaza partea umana.

Relatiile inter-sociale reprezinta pentru romani cel mai mare deficit insa ne bucuram ca posedam cea mai invaziva, exploziva si expansiva doza de invidie. Pentru un roman chestii de genul : « buna ziua », « hi », « ce mai faci », « la multi ani », « felicitari » sunt aspecte pur fantasmagorice, chestii care numai o minte bolnava le-a putut inventa…Si pentru ca tacamul nu-i complet, ei se cred superiori tuturor - cei mai buni, cei mai destepti si cei mai perfecti.

Noh, ma opresc aici ca inca doua randuri daca mai scriu, incep sa ma transform, iar varianta asta n-am luat-o in calcul!

5 comments:

  1. Draguta capra!...:)
    Am intrebat si eu straini veniti de departe pe-aici, pe plaiurile mioritice, cum ne gasesc. Raspunsurile au fost mereu pozitive, poate ca si din complezenta...

    ReplyDelete
  2. Hai sa vedem ce mai e nou pe la Gura Sobei,sa citim ce mai scrie Purple Rain. Live Traffic Feed, simpatic "mouchard", arata ca ne-am conectat. Citim, comentam "Romanii- mai cu mot" si ne spunem: Ce ar fi sa-i trimitem o "Invitatie la ceai"? Ceea ce facem:
    http://chirca-aici-acum.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. @acuarele - pai nu pe straini trebuia sa-i intrebi! Ca sa ajungi sa cunosti o natie, trebuie sa traiesti cu ea si printre ea...si nici atunci nu e sigur :)
    @chirca - multumesc de invitatie! vin sigur.;) Dar de comentat n-ai comentat...:)

    ReplyDelete
  4. 'Am tot evitat sa vorbesc despre ei, sa-i descriu, sa-i clasific, sa-i critic sau sa-i laud' -- persoana a3-a, dar totusi scrii in romana, deci te adresezi noua..si tie!
    Si adevarata parere a strainilor despre romani este trist de superficiala. Cum de altfel, ne autoapreciem si noi din multe puncte de vedere!

    ReplyDelete
  5. Fratilor mi-am inceput studiile in ale Emigratiei in Europa....Si am reusit sa vad Europa incepand de la Suceava si am ajuns pana in sudul Spaniei dar pe vremea aia trebuia sa ai viza sa intri in Europa , eu am vizitat-o toata fara sa am pasaport. Eram in Italia si imi era tare greu acolo ca nu aveam nici casa nici nimic , dormeam in boscheti pana intr-o zi cand rupt de foame si cu morslul la pamant am inceput sa plang si sa cer mila lui Dumnezeu ca nu mai puteam si Dumnezeu m-a ascultat si m-a ajutat fiind cu mine si m-am ascuns intr-un container in portul din Livorno si vaporul cand s-a oprit , dupa aproximativ trei saptamani , eram in Montreal Canada...Deci am reusit sa trec si oceanul ilegal....Aici mi-a mers bine si am reusit sa fac chiar si un contract de un sfert de milion.Lucram in padure si castigam bine pana cand intr-o zi oboseala si-a spus cuvantul .Incepeam lucru la 3 de dimineata pana la 7-8 seara si intr-o dimineata de iunie am facut un accident de masina si am fost in coma trei saptamani .Doctorii nu imi dadeau sanse de supravetuire dar dupa ce pocaitii s-au rugat pentru mine m-am trezit din coma.Sunt viu si nu am sechele dupa un traumatism cranian sever macar ca doctorii spuneau ca daca raman in viata e o minune dar voi fi o leguma.Si doctorii sunt oameni si gresesc si ei .

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails